FAQ

Hienoa, että olet kiinnostunut Pop-up Hämeenlinna -hankkeesta. Olemme koonneet tälle sivulle vastauksia yleisimpiin kysymyksiin hankkeeseen liittyen. Jos emme onnistu vastaamaan kaikkiin kysymyksiisi, parhaiten tavoitat meidät sähköpostitse popuphml@jchml.fi

Milloin seuraava Pop-up Hämeenlinna -tapahtuma on?

Pop-up Hämeenlinna -tapahtuma on viimeksi järjestetty 9.-22.12.2016. Päätöstä seuraavasta hankkeesta ei ole, mutta tiedotamme näillä sivuilla sekä sosiaalisessa mediassa mahdollisista uusista toteutuksista.

Milloin Pop-up Hämeenlinna -tapahtuma oli 2016?

Pop-up Hämeenlinna -tapahtuma järjestettiin 9.-22.12.2016.

Miten Pop-up -tiloja haetaan, ja kuka niitä voi hakea?

Pop-up -tiloja voi hakea yritys tai toimija, jolla on halu toimia pop-up -tilassa Hämeenlinnan keskustassa. Tilat voi saada kerralla käyttöön 7-14 vuorokaudeksi. Hakemukset pyritään käsittelemään mahdollisimman nopeasti. Koska saatavilla olevien tilojen määrä vaihtelee ja lopullinen saatavuus voi muuttua, on hyvä varautua siihen, että vahvistus tiloista saattaa tulla vasta hieman ennen pop-up -toiminnan aloittamista. Päätöksen tilojen antamisesta tekee aina tilojen omistaja. Kaikille hakijoille ei tilaa voida automaattisesti luvata.

Pop-up -toiminnan ei tarvitse olla kauppa tai muu suurelle yleisölle avoinna oleva liiketoiminta. Pop-up -toiminta voi olla muuta toimintaa, kuten esimerkiksi toimisto, avotyötila, tanssistudio, showroom tms. Muistathan, että Pop-uppia varten sinulla tulee kuitenkin olla Y-tunnus.

Missä Pop-up -tilat sijaitsevat?

Pop-up-tilat sijaitsevat Hämeenlinnan ydinkeskustan alueella, joulukuussa 2016 kävelykatu Reskalla.

Paljonko Pop-up -tilojen vuokra on?

Tiloista ei peritä vuokraa. Muista mahdollisista liiketoiminnan kustannuksista vastaa pop-up -toimija (kuten sähköt, siivous jne.). Hämeenlinnan Nuorkauppakamarin kautta on mahdollista saada kontakteja palveluntarjoajiin.

Riittääkö tiloja kaikille?

Pop-up -tila pyritään löytämään kaikille halukkaille kriteerit täyttäville yrityksille ja hankkeille. Päätöksen lopullisesta tilojen antamisesta tekee kuitenkin aina liiketilojen omistaja. Vaikka tiloja pyritään löytämään kaikille halukkaille, ei tiloja voida taata annettavan kaikille.

Markkinoidaanko Pop-up  -liiketoimintaa?

Hämeenlinnan Nuorkauppakamari markkinoi tapahtumaa ja viestii siitä aktiivisesti lehdistölle sekä muille sidosryhmille. Toivomme, että pop-up -toimijat myös itse hyödyntävät omia asiakasrekistereitään, viestintäkanaviaan ja sidosryhmiään tapahtuman markkinoinnissa. Annamme mielellämme pop-up -toimijoille logon ja kuvamateriaalia käyttöön. Sosiaalisessa mediassa keskustelu on koottu #popuphml -hashtagin alle.

Mistä saan tietoa Pop-up yrityksistä?

Kokoamme tälle verkkosivulle tietoa Pop-up Hämeenlinna -hankkeessa mukana olevista yrityksistä ja yhteisöistä. Julkaisemme juttuja ja kuvia Pop-up -yrittäjistä myös sosiaalisessa mediassa.